Byens legepladsredskaber

Skal vi lege

<< Tilbage

Titel: Lyst til at løbe og dermed få motion


Beskrivelse: Har du lyst til at løbe sammen med dine kammerater, så er det muligt at mødes på fællesarealet i Neder Randlev.
 

Start på fællesarealet i Neder Randlev.


Fællesarealet vil være et godt sted at mødes med dine kammerater. Ventetiden til alle kammerater er kommet kan foregå ved de bordbænkesæt der forefindes på fællesarealet. Med tiden vil der komme et overdækket terrasse op på fællesarealet. Når alle kammerater er mødt op kan I så løbe hvorhen I ønsker det. 

Dine kammeraters cykler kan holde i de nyopstillet cykelholder. 
 

Stop på fællesarealet i Neder Randlev.


Efter I har motioneret og løbet i nærområdet, så kan I naturligvis være velkommen til igen at mødes på fællesarealet i Neder Randlev.
 

Husk at strække ud

Når I har motioneret og løbet i nærområdet, så er det vigtigt at få strækket ud efterfølgende. Dette kan også lade sig gøre på fællesarealet. 

Jeg har fundet nogle gode udstrækningsøvelser på nettet, som I kan vælge at følge, men det er naturligvis op til Jer om I vil gøre brug af disse udstræningsøvelser. 

Link til udstrækningsøvelser

Muskulaturen på lårets inderside - Denne øvelse kan I fint gøre på græsarealet. 

Lægmuskulaturen - Denne øvelse kan I måske gøre med støtte opad gyngestativer eller klatreborgen. Husk at gøre den samme med det andet ben. Anbefaler støtte fra gyngestativer, da det er muligt at I så kan se hinanden. 

Alternativ - Denne øvelse kan I ligeledes gøre med støtte opad gyngestativer eller klatreborgen. Husk naturligvis også at skifte over til det andet ben. Anbefaler at gøre det op ad gyngestativerne, da I så kan se hinanden. 

Forsidens lårmuskulatur - Denne øvelse kan gøres på græsarealet eller med støtte opad gyngestativer eller klatreborgen efter hvor god en ballance I har. Jeg vil dog anbefale at hvis en af dine kammerater har problemer med ballancen, så gør I alle øvelsen med støtte.
  
Alternativ med hoftebøjemuskulatur - Denne øvelse kan I udføre på græsarealet. Husk nu også det andet ben. 

ALternativ med lændemuskulaturen - Denne øvelse kan I ligeledes udføre på græsarealet. 

Rygmuskulatur - Denn øvelse kan I ligeledes udføre på græsarealet. 

Bagsidens lårmuskulatur - Denne øvelse kan I gøre med hjælp fra de mange telefonmaster der lægger ned og danner afgrænsning af legepladsen. Der er her plads til at I kan stå ved siden af hinanden. Alternativt kan I også bruge bålbænkene eller bord og bænkesættene. Alt efter hvordan det passe Jer bedst med højden. 

Alternativ - Denne øvelse kan I gøre på græsarealet. 

Bag - og ydersidens lårmuskulatur - Denne øvelse kan I naturligvis gøre på græsarealet. Husk naturligvis også det andet ben. 

Alternativ - Denne øvelse kan I ligesom ovenstående øvelse også udføres på græsarealet. Husk selvfølgelig også det andet ben.

Bagmuskulaturen  - Denne øvelse vil jeg anbefale sikkerhedsmæssigt at I gør op ad klatreborgen og ikke op ad gyngestativet. Grunden er at der her er stor mulighed for at I rammer klatreborgen, når I bøjer eller læner jer bagover. Ved gyngestativet er der stor risiko for at I ikke opnår støtte fra gyngestativet. 

Sidemuskulaturen - Denne øvelse kan I gøre på græsarealet. Husk naturligvis også den anden side. 
 

Afslutning

Sidst men ikke mindst kan I slutte dagen af med at snakke sammen, før I hver i sær går eller cykler hjem. 
 

Siden er opdateret den 05-05-2021